VUOROVAIKUTUS JA SOSIAALINEN MEDIA

Nutturapäinen henkilö kuvaa älypuhelimellaan pyörällä kaatunutta miesoletettua, joka istuu maassa polveaan pidellen, piirroskuva.

Nämä tehtävät sopivat nuorten itsenäiseen työskentelyyn ja vahvistavat nuorten vuorovaikutustaitoja sosiaalisen median ympäristöissä.

Jokainen tehtäväkokonaisuus koostuu pienestä lämmittelyharjoituksesta sekä itsenäisestä tuottamistehtävästä, joka voidaan palauttaa opettajalle/ohjaajalle. Palautustapa sovitaan opettajan/ohjaajan kanssa erikseen. Jokaiseen tehtävään kuluu aikaa arviolta 30-45 minuuttia.

Nutturapäinen henkilö kuvaa älypuhelimellaan pyörällä kaatunutta miesoletettua, joka istuu maassa polveaan pidellen, piirroskuva. Lisäksi kuvassa teksti: Vuorovaikutus ja sosiaalinen media, tehtävä 1.

Mieti miten älypuhelintasi käytät

Pohdi kuvasarjan avulla, miten ja missä älypuhelinta on sopivaa käyttää sekä sitä, minkälaisia seurauksia ajattelemattomalla toiminnalla voi olla.

Nutturapäinen henkilö kuvaa älypuhelimellaan pyörällä kaatunutta miesoletettua, joka istuu maassa polveaan pidellen, piirroskuva. Lisäksi kuvassa teksti: Vuorovaikutus ja sosiaalinen media, tehtävä 2.

Haitalliset netti-ilmiöt

Testaa, tunnistatko kuvista haitallisia netissä ja somessa esiintyviä ilmiöitä ja pohdi, kuinka tilanteissa tulisi toimia.

 

Materiaali on tuotettu Mediakasvatusseuran Monilukutaitoa vahvistamassa -hankkeessa, joka on rahoitettu Opetushallituksen Lukuliike-ohjelmasta.

© Copyright - Mediakasvatusseura ry - Toimintaa tukee opetus- ja kulttuuriministeriö. Powered by jannelahtela.fi