Suomessa asuvien 13-29 -vuotiaiden nuorten sosiaalisen median palveluiden käyttäminen ja läsnäolo 2019
Tutkimus
Mitkä ovat nuorten suosituimpia somepalveluita? Mitä tulevaisuuden trendejä somen käytössä voidaan nähdä? Uusi kyselytutkimus kartoittaa nuorten sosiaalisen median käyttöä, siihen liittyviä sovelluksia, ajankäyttöä ja harkintaa.
Oululainen ohjelmistoihin, verkkopalveluihin ja sosiaaliseen mediaan keskittynyt Ebrand Group Oy on toteuttanut kyselytutkimuksen suomalaisten nuorten ja nuorten aikuisten sosiaalisen median käytöstä yhteistyössä Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden kanssa. Kyselyn tiedot on kerätty vuoden 2019 alussa 13-29-vuotiailta, Suomessa asuvilta ihmisiltä, ja siihen osallistui yhteensä 6247 vastaajaa eri puolilta Suomea.Kyselyn avulla etsittiin vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Missä sosiaalisen median ympäristöissä ja palveluissa 13-29 –vuotiaat nuoret liikkuvat ja toimivat?
- Sosiaalinen media ja kiusaaminen, kuinka yleistä se on ja miten nuoret sen kokevat?
- Millaisia muutoksia sosiaalisen median käytössä on ollut vuosien 2013 – 2019 aikana?
- Millaisia trendejä sosiaalisen median palveluissa ja yhteisöissä on odotettavissa tulevaisuudessa?
Pääset tutustumaan kyselytutkimuksen tuloksiin osoitteessa:
Tuottaja:
Ebrand Group Oy
Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut
Julkaisuvuosi:
2019
Lisätietoja: